Predávate nehnuteľnosť? Pomôže vám virtuálna realita
Ako sme si už ukázali, základom dobre vytvorenej inzercie je detailný popis, pôdorys, či kvalitné fotografie pripravenej nehnuteľnosti. Poďme sa pozrieť na aktuálne trendy, ktoré vám pomôžu priniesť výraznú výhodu do vašich predajných plánov. Mnohé z nich si viete zabezpečiť jednoducho aj sami či s pomocou dobrého realitného makléra.
Najväčšou výhodou týchto metód je, že sú dištančné, nepotrebuje byť teda fyzicky prítomný v danom okamihu v nehnuteľnosti ani predávajúci ani záujemca. To oceníte predovšetkým v súčasnej dobe opatrení proti koronavírusu v podobe nutnej sociálnej vzdialenosti a minimalizácie fyzického kontaktu.
Fotky bytu nestačia. Zahrňte do inzerátu video!
Video prezentácia je vhodným doplnením fotografií. Viete ju vytvoriť jednoducho aj sami, prostredníctvom mobilného telefónu. Natočte si prechádzanie bytom z pohľadu hosťa. Začnite od vstupných dverí, nazrite do každej miestnosti a opäť sa vráťte do pôvodného uhla pohľadu. Je dôležité, aby sa divák v záberoch nestrácal, preto je vhodné prechádzať bytom či domom pomaly, bez trhaných záberov a bez veľkých otočiek. Zastavte sa v bode, z ktorého sa môžete pootočiť postupne do niekoľkých dverí ďalších miestností. Napríklad z predsiene v jednom bode vidíte do kúpeľne s WC naľavo, na druhej strane vpravo sú otvorené dvere do spálne a na konci chodby je vzadu obývačka. Nie je nutné vstupovať do jednotlivých miestností príliš hlboko a dookola ich snímať, na to je vhodnejšia fotografická dokumentácia alebo virtuálna prehliadka, o ktorej si povieme nižšie.
Autor fotky: George Becker na Pexels
Virtuálna prehliadka: nechajte záujemcov prezrieť si ponúkaný byt.
Na rozdiel od video prezentácie umožňuje virtuálna prehliadka väčšiu voľnosť v rozhodovaní, čomu bude záujemca venovať pozornosť. Vie sa slobodnejšie „pohybovať“ v rámci domu alebo bytu a prehliadku si určuje v podstate sám. Ide o rovnaký princíp, aký poznáme z Google maps, a ktorý vám umožňuje virtuálne sa „prechádzať po uliciach“, ktoré vás zaujímajú.
Takéto prechádzanie viete vytvoriť aj vo vami predávanej nehnuteľnosti. V najjednoduchšej verzii si prehliadku viete vytvoriť aj sami s pomocou vášho smartfónu a aplikácie Google Street View. Následne v režime „súkromné“ prostredníctvom fotoaparátu intuitívne vytvárate zábery, ktoré aplikácia sama „zošije“ do panoramatických schém.
Profesionálnejšie viete takéto zábery urobiť prostredníctvom kvalitnejších fotoaparátov, v tom prípade budete potrebovať navyše softvér na spájanie záberov, alebo špeciálnych zariadení, ktoré sú k takémuto typu fotenia určené. Ak máte záujem o vytvorenie profesionálnej virtuálnej prehliadky vašej nehnuteľnosti určenej na predaj a nechcete investovať do ďalšej techniky, oslovte vášho realitného makléra alebo špecialistu na vytváranie takýchto druhov prehliadok.
Virtuálna realita: posuňte virtuálnu prehliadku na novú úroveň!
Kým sme panoramatické prehliadanie nehnuteľnosti popísali ako inovatívnu metódu prezentácie, ktorá prináša do inzercie výrazný prvok interaktivity, virtuálna realita navyše prináša element zážitku a do istej miery aj zábavy. Nasaďte záujemcovi špeciálne okuliare a nechajte ho zoznámiť sa s nehnuteľnosťou aj na diaľku.
Autor fotky: Bradley Hook na Pexels
Online prehliadka v reálnom čase: stretnite sa na obhliadke všetci a zároveň každý zvlášť
V čase koronavírusu je alternatívou ku klasickým prehliadkam prehliadka síce naživo, v reálnom čase a s reálnymi ľuďmi, ale stále online, pomocou smartfónu alebo tabletu. Môže prebiehať prostredníctvom rôznych prepájacích aplikácií, na ktoré sme si vo výraznejšej miere zvykli práve v súvislosti s obmedzeniami, a to pri pracovných mítingoch a poradách. Je veľa druhov stretnutí, ktoré dokáže z veľkej časti nahradiť virtuálne prostredie a aj prehliadka nehnuteľnosti môže byť jedným z nich. Takáto prehliadka je skvelým doplnkom už spomínaných metód prezentácie. Dáva priestor kupujúcemu naživo sa pýtať dôležité otázky, zameriavať sa na to podstatné, čo ostalo nejasné v inzeráte, alebo získať celistvejší obraz a smerodajný pocit z celej potenciálnej transakcie. Na finálnu, živú prehliadku potom prichádzajú už len záujemcovia s vysokým potenciálom kúpy.