Home office: Ako zariadiť domáci pracovný kút
Ak vám pandémia okrem iného priniesla aj častejšiu prácu z domu, možno ste zistili, že pracovať za kuchynským stolom alebo z gauča nie je ideálne riešenie. Zriaďte si efektívny pracovný kútik tak, aby sa v ňom nielen dobre pracovalo, ale aj dizajnovo zapadal do interiéru bytu. S našimi tipmi to pôjde hravo.
Pracovný stôl v byte
Pokiaľ máte samostatnú miestnosť vyčlenenú ako pracovňu, je voľba jasná. Avšak aj v prípadoch, kedy izbou navyše nedisponujete, môžete do vášho interiéru šikovne zakomponovať pracovný kútik, ktorý bude spĺňať všetky základné požiadavky na efektívnu prácu. Zistite si a vyskúšajte si, v ktorej miestnosti sa vám prirodzene dobre pracuje.
Niekomu vyhovuje pokoj spálne, iný zas do priestoru určeného na spánok nechce vnášať pracovné prvky a volí radšej kuchyňu alebo obývačku. Je však veľmi dôležité, aby bol pracovný priestor jasne vymedzený. Pomôže vám to po skončení práce vypnúť a pomyselne odísť z práce domov. Z tohto dôvodu nie je dobrým riešením pracovať z postele alebo sedačky. Tieto miesta máme totiž asociované s voľným časom, odpočinkom či intimitou. Nezanášajte ich myšlienkami na prácu.
Pri hľadaní vhodného priestoru nezabúdajte na to, že sa možno budete pripájať do online rozhovorov a videomeetingov. Je dôležité, aby pozadie za vami nevypĺňala scenéria s neumytým riadom alebo hromadami papierov. Takisto dbajte na dobré svetlo. Zvažujte možnosti denného aj umelého osvetlenia. Z ktorej strany bude dopadať svetlo od okna na vašu pracovnú plochu? Je potrebné doplniť hlavné svietidlo aj bodovým alebo stolným svetlom?
Zdroj: Hutomo Abrianto na Unsplash
Všetko, čo potrebujete na home office: Pracovný stôl, sedací nábytok a úložné priestory
Dominantou pracovného kútika je jednoznačne stôl. Prispôsobte veľkosť pracovnej plochy vašim potrebám. Iný stôl bude potrebný, ak pracujete s dvoma monitormi, často potrebujete využívať tlačiareň, či pracujete s technickými veľkými výkresmi, ako keď okrem notebooku nevyžívate pri práci prakticky nič iné. Výška stola i stoličky by mala byť optimálna vzhľadom na vašu osobnú výšku. Nemali by ste si pod stolom búchať kolená alebo sa nad stolom hrbiť. Vyskúšajte si najlepšie ešte v obchode, ktorá stolička a ktorý stôl vám najlepšie vyhovuje. Platí pritom, že bedrový kĺb by mal byť o niečo málo vyššie ako je vaše koleno.
V domácej kancelárii sa takisto oplatí mať základné kancelárske vybavenie. Zápisník, písacie potreby, spinky, zvýrazňovače, štvorčekové nálepkové bloky či zošívačka sú vynikajúcimi pomocníkmi, ak ich máte rovno po ruke. Dobré riešenie je aspoň malý úložný priestor priamo v stole, napríklad zásuvkový kontajner. Ak vám to však kapacity dovolia, zabezpečte si policový diel alebo skrinku. Môžete tam odkladať prakticky všetko, čo súvisí s prácou a viete sa následne rýchlo zorientovať, kde konkrétne veci nájdete.
Zdroj: Freepik.com
Komfort na prvom mieste
Nech už pracujete z domácej kancelárie občas alebo prakticky stále, najdôležitejšie je, aby ste sa pri tom dobre cítili. Pokojne si spríjemnite pracovný priestor izbovou rastlinou. Dodá šmrnc celému pracovnému miestu a pridá vám na vnútornej pohode. Zútulnite si miesto tak, aby vyhovovalo nielen vašim potrebám, ale aj vášmu vkusu a ladilo s celým interiérom. Keďže ide len o pár kúskov nábytku, nemal by to byť extra problém. Dobrou voľbou je neutrálna biela farba, prípadne drevo v odtieni, ktorom máte ostatný nábytok v miestnosti.
Zdroj: Freepik.com
V takomto dobre pripravenom a vyladenom pracovnom kútiku sa potom už môžete plne sústrediť na pracovné povinnosti, myšlienky či videokonferencie.