Bezplatné ocenenie

Cesta k predaju nehnuteľnosti v Bratislave začína podaním inzerátu a v ideálnom prípade končí samotným predajom. Poďme sa spolu pozrieť na pár základných bodov, ktoré vám pomôžu s vytvorením dobrého inzerátu. Dobre zvoleným a dôsledným popisom a reprezentatívnymi, pravdivými obrázkami pritiahnete predovšetkým záujemcov, ktorí majú o váš byt naozaj záujem. Do značnej miery tak viete filtrovať kupujúcich, ktorí majú iné predstavy o bývaní, ako sú tie vaše. Ušetrí to čas obom stranám.

Zdroj: Shutterstock

Byt na predaj: nezabudnite na dobré a aktuálne fotky

Inzeráty s adekvátnym množstvom fotiek bytu môžu fungovať ako dobrý filter pre záujemcov aj pre vás. Fotky sú po vyfiltrovaní lokality a základných parametrov to prvé, čo si záujemcovia otvárajú. Až na základe svojho dojmu z obrázkov pátrajú v textovom popise po detailnejších informáciách. Na fotkách je dobré ukázať každú miestnosť minimálne raz a pridajte fotku celého bytového domu. Odporúča sa aj fotografia vybavenia domu: výťahy, vstupná hala, schodisko, či poštové schránky. Pri fotení samotného bytu nevynechajte kuchyňu a kúpeľňu s wc. Podľa stavu týchto miestností záujemcovia získavajú dôležitý obraz o celom byte. A presne o ten vám ide. Nepredávate totiž metre štvorcové ani počet izieb. Predávate predstavu domova, komfortu a rodinnej pohody.

Zdroj: Shutterstock

Dajte si záležať na tom, aby fotky boli aktuálne. Inzerát podaný v máji môže v záujemcovi  vyvolať neistotu, pokiaľ je z okna výhľad na zasneženú krajinu. Mohol by premýšľať nad tým, prečo je byt niekoľko mesiacov nepredajný. Na tejto domnelej vade môže stroskotať aj jeho ochota prísť na obhliadku bytu, prípadne snaha o ďalší kontakt. Dobrý tip pre prípravu kvalitných fotiek je využitie denného svetla. Vynikne byt vo svojej prirodzenej podobe a takisto sa vyhnete skresleným a neostrým fotkám v pološere.

Pridanou hodnotou vášho inzerátu môže byť natočenie krátkeho videa, v ktorom prevediete záujemcov v minúte až dvoch bytom od vchodových dverí, cez miestnosti, až po kúpeľňu.

Pred samotným fotením byt upracte. Znie to ako samozrejmosť, no množstvo fotiek neupratanej nehnuteľnosti ukazuje skôr na fakt, že práve táto oblasť býva achillovou pätou predajných inzerátov. Odložte riady, usteľte posteľ, usporiadajte vankúše na gauči, vydrhnite kúpeľňu. Pri upratovaní bytu sa snažte minimalizovať počet magnetiek na chladničke, obrázkov na detskej nástenke, vašich rodinných fotiek a kozmetiky v kúpeľni. Necháte tak priestor kupujúcemu na jeho vlastné predstavy o bývaní.

Homestaging: ideálna príprava bytu na predaj 

Pokiaľ si netrúfate na prípravu bytu na inzertné fotenie a následné prehliadky sami, je možné využiť špecializovaných poradcov na homestaging. Ich služby zahŕňajú dizajnovú prípravu bytu na fotenie aj na samotné obhliadky. Majú zmysel pre dizajn a vedia zatraktívniť akýkoľvek priestor. Prvý dojem je dôležitý a niekedy i rozhodujúci faktor. Vedia byt prípraviť aj profesionálne nafotiť. Obráťte sa s touto požiadavkou na svojho realitného makléra. Niektoré realitné kancelárie vedia túto službu zabezpečiť vo vlastnej réžii, dobrý odborník na reality by vám však mal vedieť poradiť niekoľko zo svojich dobrých kontaktov.

Zdroj: Shutterstock

Inzerciu doplňte grafickým a popisným pôdorysom

Medzi fotky nezabudnite pridať obrázok pôdorysu. Najlepší je samozrejme kótovaný, napríklad zo znaleckého posudku, príp. za nízky poplatok zakúpený z databázy. Pokiaľ taký nemáte k dispozícii, orientačný pôdorys môžete narysovať či nakresliť aj ručne alebo na počítači. Dôležité je uviesť rozmery jednotlivých miestností, alebo aspoň úžitkovú plochu v metroch štvorcových.

Zdroj: Shutterstock

Pripojte popis a cenu nehnuteľnosti

Kým pri fotkách sme hovorili o tom, že by mali byť početne zastúpené a reflektovať stav bytu, bytového domu aj zázemia, pri texte zvoľte opatrnejší postup a zamerajte sa na to podstatné. Uveďte všetky dôležité informácie, ktoré by ste v roli kupujúceho chceli vedieť. Samozrejmosťou je určenie podlažia, na ktorom sa byt nachádza, či je k dispozícii výťah, spomeňte orientáciu na svetové strany a či byt disponuje balkónom, terasou, prípadne lodžiu. Záujemcovia sa zvyknú ďalej pýtať na stav elektroinštalácie, stupačiek, rekonštrukcie a zásahy. Medzi dôležité informácie patria tiež náklady na správcovské poplatky a energie.

Zdroj: Shutterstock

V neposlednom rade: vždy uvádzajte cenu bytu. Nesnažte sa vyhnúť určeniu ceny slovíčkami „dohodou“, prípadne „info v RK“ alebo určením zavádzajúcej a nepravdivej ceny (napr. 1 €, alebo podozrivo nízkej ceny, ku ktorej pribudnú ešte ďalšie nákladné položky). Docielite tým skôr rozčarovanie potencionálneho záujemcu, než prebudíte túžbu po ďalšom postupe.

LEGACY

Overený člen Združenia realitných kancelárií Slovenska

Realitná kancelária LEGACY sa špecializuje na sprostredkovanie predaja, kúpy a prenájmu rezidenčných nehnuteľností v Bratislave a okolí. Dlhoročnou praxou sme získali cenné skúsenosti, z ktorých profitujú hlavne naši klienti, ktorí nám prejavujú dôveru tým, že sa na nás pravidelne obracajú. Niet väčšej odmeny pre realitného makléra ako kvalitná referencia od spokojného klienta. Ďakujeme za dôveru.

Súhlas so spracovaním osobných údajov

Dotknutá osoba v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,ZoOOÚ“) potvrdzuje správnosť a aktuálnosť svojich osobných údajov uvedených v kontaktom formulári. Dotknutá osoba týmto čestne vyhlasuje, že udeľuje prevádzkovateľovi svoj výslovný, slobodný, vážny a bezvýhradný súhlas so spracúvaním jej osobných údajov v rozsahu: meno, priezvisko, telefonický kontakt, e-mailová adresa na účel kontaktovania dotknutej osoby ako záujemcu o spoluprácu v informačnom systéme sprostredkovateľa ,,klienti“ počas doby 180 dní od udelenia tohto súhlasu. Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať tento súhlas so spracovaním osobných údajov rovnakým spôsobom, akým ho udelila. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním. Práva dotknutej osoby vymedzujú najmä §§ 19 – 30 ZoOOÚ. Práva a povinnosti sprostredkovateľa, ako prevádzkovateľa, vymedzujú najmä §§ 31 – 46 ZoOOÚ. Dotknutá osoba potvrdzuje, že sprostredkovateľ splnil svoju oznamovaciu povinnosť v rozsahu požadovanom ZoOOÚ. Dotknutá osoba berie na vedomie, že na zabezpečenie toho, že spracúvanie jej osobných údajov sa vykonáva v súlade so ZoOOÚ sprostredkovateľ prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov. Sprostredkovateľ bude s osobnými údajmi dotknutej osoby zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi.